Suplementi Beograd i najvažniji suplementi

Suplementi Beograd – Najvažniji dodaci ishrani za svako telo koji su neophodni, ukoliko ozbiljno vežbate u teretani. Ako se bavite sportom ili vežbate u teretani, verovatno su vas nekada pitali “koji suplement treba da koristim da bih ostvario svoj cilj”?

Previše je neinformisanih ljudi koji nemaju nikakvo predznanje o suplementaciji i veruju da odgovor za njihove probleme leži samo u jednoj piluli ili prahu. Da se to ne bi dešavalo, hajde da to promenimo zajedno!

Suplementi Beograd – Saveti oko izbora najbolje suplementacije za trening

Nijedan dodatak ne može u potpunosti da nadoknadi lošu ishranu ili loš način života. Vi se možete potruditi da svi procesi u vašem telu rade optimalno, tako što ćete voditi računa o tome koliko vežbate i šta jedete. Ukoliko unosite aktivne sastojke koji značajno podižu nove biološke vrednosti. Ovi hranljivi sastojci su takođe u povećanoj potražnji kad god su fiziološki procesi vašeg tela pod stresom, kao što je odgovor na intezivan trening, dijetu, periode rasta ili napade imunog sistema, da spomenemo neke.

  • Vitamin A
  • Vitamin D
  • Vitamin E
  • Vitamin K
  • Vitamin C
  • Vitamin B1, B2, B3, B5, B6, B12
  • Biotin
  • Holin
  • Folat
  • Kalcijum
  • Hlorid
  • Bakar
  • Jod
  • Gvožđe
  • Magnezijum
  • Mangan
  • Molibden
  • Fosfor
  • Kalijum
  • Selen
  • Natrijum
  • Cink

Suplementi Beograd – Kako treba kombinovati suplemente?

Ponekad ćete čuti da ovaj ili onaj vitamin ili mineral ne bi trebalo da konzumirate u kombinaciji sa drugim. Kalcijum smanjuje apsorpciju gvožđa, na primer, cink može smanjiti apsorpciju hroma i magnezijuma. Međutim, takve su samo marketinški vođeni obrt da bi se opravdalo zašto sastojci koji zauzimaju mnogo prostora u kapsulama ili tableti nisu uključeni u određeni dodatak.

Skoro svaki od hranljivih sastojaka može smanjiti apsorpciju jednog hranljivog sastojka i povećati apsorpciju nečeg drugog. Kalcijum povećava vitamin B12 , da se vratimo na naš raniji primer, a cink povećava apsorpciju selena. Takođe, nizak nivo cinka u cirkulaciji može smanjiti apsorpciju i korišćenje vitamina A i folata i smanjiti količinu vitamina E u telu.

Poenta je da ljudsko telo ima veoma veliki broj primera, gde se javlja konkurencija za apsorpciju. Međutim, to ne znači da se apsorpcija uopšte ne dešava; samo da može biti manje efikasan. Ljudsko telo ima sinergetske mehanizme prenosa unapred, pri čemu cirkulacija nivoa jednog vitamina ili minerala utiče na bioraspoloživost drugih.

Uzmite pola doze vitamina uz doručak i drugu polovinu uz drugi obrok kasnije tokom dana. Još bolje, podelite celodnevnu dozu na tri ili četiri porcije. Ako uzmete vitamine na prazan stomak, imajte na umu da ne samo da će apsorpcija mnogih hranljivih materijala biti smanjena, već postoji i velika šansa da ćete početi da osećate mučninu u roku od 30 minuta od upotrebe suplemenata.

Suplementi Beograd – Multivitamini

Nemojte samo da kupujete više brendova u prodavnici i nadajte se najboljem da nećete pogrešiti. Koristite ovaj vodič da biste kupili najbolji proizvod za vas i da biste ga pravilno koristili.

Prednosti Vitamina D: Zašto i Koliko?

Suplementi Beograd – većina suplemenata ne sadrži dovoljno ovih kritičnih hranljivih materija, koji stručnjaci obično nazivaju svestranim steroidnim hormonom umesto vitaminom. Preporučena dnevna doza ovog vitamina je prilično niska – posebno imajući u vidu da se procenjuje da veći deo stanovništva ima manjak ovog hranljivog sastojka. Ovaj vitamin ima veliku ulogu u zdravlju i važan je za vitalnost celog tela.

Holekalciferol je D3 oblik ovog vitamina. Ergokalciferol, ili oblik D2, kao mnogo efekata, redovno se pokazao značajno manjim efikasnim od oblika D3 u podizanju cirkulacijskih nivoa aktivnog oblika vitamina D (25-hidroksivitamina D) u krvi.

Preporučuje se da uzmete 2000 do 4000 IU uz doručak i ponovo uz drugi obrok kasnije u toku dana. Vitamin D je vitamin rastvorljiv u mastima, tako da njegovo samostalno uzimanje verovatno neće biti toliko efikasno. Čak i ako koristite Vitamin D preporučuje se boravak na suncu koji je glavni izvor Vitamina D.

Suplementi Beograd – Prednosti proteina zašto ga koristiti i u kojoj meri?

Protein je jedini glavni nutrijent koji stimuliše sintezu mišićnih proteina i na sam proces kojim vaše telo oporavlja mišić i time utiče na rast mišića.

Korišćenjem proteina poboljšava se i osetljivost na insulin i kontrola glukoze u krvi. Zatim, podržava se zdrav krvni pritisak i inflamatorni odgovor, smanjuje gubitak mišića i snage izazvan starenjem ili neaktivnošću. Takođe, značajan je za snažan imuni sistem. Protein povećava sagorevanje kalorija (termogenezu) i smanjuje glad više nego ugljeni hidrati ili masti.

Suplementi Beograd – Kada se kombinuje sa ishranom sa ograničenim unosom kalorija, suplementacija proteinima povećava gubitak telesne masti i težine i smanjuje gubitak nemasne telesne mase.

Na tržištu postoji mnogo mesta na kojima možete nabaviti proteine, a Suplementi Beograd su jedan od njih. Postoje mlečni proizvodi, jaja, piletina ili drugi životinjski izvori ili povrće koje sadrži proteine kao što su soja, pirinač, bundeva, konoplja itd.) riba, alge poput spiruline. Tu se lista ne završava, ali mislim da razgovor počinje sa surutkom.

Za ljudsko telo surutka je bukvalno protein života. Surutka čini skoro 92 procenta ukupnog proteina prisutnog u ljudskom mleku u ranoj laktaciji, i još uvek je oko 55 do 60 procenata ukupnog proteina u majčinom mleku kada se deca hrane duže od 2 godine.

Svi ostali proteini su dobri zbog raznolikosti i izvora aminokiselina, ali surutka je najpopularnija iz dobrog razloga.

Ako je vaš cilj da postanete veći i jači, bilo koji koncentrat proteina surutke je pravo rešenje za vas. Ako pratite dijetu sa ograničenom količinom ugljenih hidrata ili masti, ili ako imate istinsku alergiju na laktozu, preporučujem vam izolat proteina surutke.

Hidrolizovani ili takozvani prethodno svareni protein važi za skuplji protein. Preporučujem da ga koristite ukoliko imate problema sa stomakom usled konzumiranja mlečnih proteina ili ako želite više insulinskog odgovora.

Dokazano je da ekstenzivno hidrolizovani oblici surutke mogu podstaći veće sagorevanje masti od drugih oblika surutke.

Suplementi Beograd – Koja je preporučena doza proteina dnevno?

Suplementi Beograd – Preporučena doza proteina je najmanje 20 grama po obroku, najmanje jednom, ali moguće i više puta dnevno. Da biste smanjili apetit i smanjili odgovor glukoze u krvi na obrok, popijte šejk proteina najmanje 30 minuta pre obroka. Što se tiče vežbanja najbolje da pijete protein pre, za vreme treninga ili posle treninga. Bilo kada da popijete protein imaćete određene koristi od njega, ali oni zavise i od drugih faktora. Glavna poenta je da konzumiranje proteina u vreme vaših treninga pokazaće određene pozitivne efekte.

Korišćenje proteina nakon treninga da ili ne?

Ako je vaš ritual da pijete protein nakon odrađenog treninga u teretani, to je odlično i pomoći će vam sigurno u oporavku mišića. Samo budite siguri da kupujete kvalitetan protein i da ga uzimate pravilno.

Koje su prednosti Ribljeg ulja? Zašto i koliko koristiti riblje ulje?

Riblje ulje osim što su izvor kalorijske energije, masne kiseline (FA) one  su nešto što svaka ćelija u vašem telu koristi kao osnovu svoje tečne membrane. Pošto se stalno obnavljaju i uništavaju, potrudite se da razumete zašto je ishrana bogata esencijalnim mastima neophodna za održavanje optimalnog zdravlja i kondicije.

Masne kiseline su takođe kritične kao metabolički prokusori za hormone i pomažu vašem imunološkom sistemu da pravilno funkcioniše. Naročito je važno da se  konzumiraju u adekvatnim količinama u odnosu na druge masne kiseline. Određene masne kiseline daju snažan antiinflamatorni odgovor koji je neophodan za brzi oporavak od intezivnih treninga ili stresa koji se javlja usled neadekvatnog sna, loše ishrane ili pogrešnog načina života.

Šta se dešava kad je nivo insulina povećan?

Kada su nivoi insulina i aminokiselina u krvi povećani, dodatak EFA povećava anaboličke efekte za približno 50 procenata. Masne kiseline daju velike rezultate same po sebi i čine da drugi hranljivi sastojci rade još bolje.

Omega-3 su posebno važni oblici masnih kiselina. Potrebno ih je redovno dopunjavati i u većoj koncentraciji se nalaze u ribama nego u biljkama. Omega-3 masne kiseline dobijene iz ribe takođe daju veću koncentraciju dve moćne dokozaheksaenske kiseline i eikozapetaenske kiseline.

Suplementi Beograd – Kada kupujete dodatak omega-3, posegnite za onima koji obezbeđuju FA u obliku prirodnih triglicerida ili slobodnih masnih kiselina. Druge najpopularnije opcije uključuju etil estar, koncentrat ili oblike „farmaceutske klase“, od kojih su sve potrebne u većim dozama, da bi se obezbedilo uporedo povećanje prirodnog nivoa u krvi.

Da biste podržali zdrav inflamatorni odgovor na vežbanje i druge oblike fizičkog stresa, kao i da biste podržali raspoloženje i mentalno zdravlje, i promovisali zdravo srce i zdravu kožu, konzumirajte dnevnu hranu sa najmanje 2,8 grama dnevno masnih kiselina, konzumirajte hranu u kombinaciji sa kombinovanim masnim kiselinama.

Takođe, što više prerađenih žitarica, rafinisanih biljnih ulja, jaja kiselina i druge živine, crvenog mesa, proizvoda od svinjetine, sireva i drugih oblika mlečnih proizvoda koje konzumirate, to će se vaš unos masti više okrenuti prema masnim kiselinama. Ovo povećava potrebu za omega-3 i omega-6 masnim kiselinama.

Prednosti zelenih suplemenata – zašto su neophodni i koliko ih unositi?

Biljna hrana smatra se za više od samog unosa kalorija, glavnih hranljivih materija (ugljenih hidrta, masti i proteina), vlakana i esencijalnih vitamina i minerala. Zbog kontinuiranog rasta programa integrativne i alternativne medicine i osteopatske medicine, širok spektar novih drevnih biljaka je ušao u mainstream.

Fitokemikalije (sekundarni metaboliti iz biljnih izvora) imaju potencijal da otključaju svet optimalnih zdravstvenih i fitness beneficija. Obzirom na to koliko su različiti fitokemijski suplementi, teško je doneti opsežne zaključke. Većina praškastih oblika biljaka i njihovih sastavnih glavnih kategorija fitokemikalija (fenolna jedinjenja) imaju ograničenu efikasnost u dozama manjim od oko 3 grama dnevno. Većina podkategorija tih glavnih fitokemikalija (flovonoidi) zahtevaju da uzmete najmanje 500 miligrama po porciji da bi ste iskoristili njihove prave prednosti. Naravno postoje izuzeci kao kada je alkaloid kofein izolovan i u velikoj meri koncentrisan iz svog prvobitnog izvora.

Umesto davanja bilo kakvih konkretnih preporuka, savetujem vam da uzmete proizvod, ali da ga ne pridržavate duže od 6 do 12 nedelja. Neke od glavnih i podkategorija fitokemikalija koje treba tražiti uključuju:

Terpenoidi (karotenoidi, triterpenoidi i fitosteroli)

Fenolna ujedinjenja, uključuju:

  • Aromatične kiseline
  • Polifenoli (flavonoidi, flavan-3-oli, antocijanidini i antocijanini)
  • Izoflavonoidi
  • Stilbenoidi
  • Tanini
  • Alkaloidi

Ne postoji jedinstvena strategija doziranja koja funkcioniše u svakoj kategoriji i podkategoriji fitokemije. Ali pokazalo se da su mnoge fitokemije efikasnosti kada se konzumiraju sa hranom. Za nekoliko primera, pokazalo se da omega-3 , vitamin C i korisni aktivni sastojci endemični za začinjenu hranu povećavaju bioraspoloživost nekih od najkorisnijih, ali i najmanje apsorptivnih fitonutrijenat

Prednosti probiotika zašto ih koristiti i u kojoj meri?

Za razliku od loših sojeva bakterija kao što su Salmonella, Listeria i druge. Od ovih bolesti  možete da se razbolite ili pogoršate svoje zdravlje, ako uđu u vaš probavni sistem u dovoljnom broju. Postoji rastuća lista dobrih buba koje bi trebalo da se usele u vaše telo za održavanje optimalnog zdravlja.

suplementi beograd

Konzumiranje širokog spektra svežeg ili lagano kuvanog organskog voća i povrća može učiniti čuda za podršku zdravoj i raznovrsnoj populaciji korisnih bakterija. Tu treba da počne vaša strategija. Ali, nažalost, okruženje u kojem živite, način na koji reagujete na stres, vaš način života i ishrana, jedenje prerađene hrane i veliki broj hemikalija (uključujući zaslađivače visokog intenziteta — i „prirodne“ i veštačke) mogu da pobede zdrav život.

Laktobacili i sojevi bifidobakterija probiotika su najčešći koje ćete naći u skoro svim suplementima. Trenutne preporuke su da se krećete između proizvoda koji sadrže niz različitih sojeva probiotika, jer kada dobijete dovoljno dobrih grešaka u vašem sistemu i konzumirate zdravu ishranu sa puno raznovrsnosti, dobre bakterije će se same razmnožavati.
Stoga, kao zdravo društvo, želite da povećate raznolikost i ukupan broj grešaka za dobre bakterije, a ne da podržavate samo jednu homogenu podpopulaciju. Takođe, birajte samo probiotike od kompanija koje će garantovati ukupan broj aktivnih „jedinica koje formiraju kolonije“ (CFU) za svaki od probiotičkih sojeva navedenih na proizvodu, sve do isteka roka trajanja proizvoda. Inače, vrlo je verovatno da je ono što je prvobitno bilo u dodatku dramatično smanjeno od proizvodnje. Konzumirajte probiotike uz obroke ili grickalice sa visokim sadržajem biljnih sastojaka (povrće i voće) polifenola , drugih fitokemikalija, omega-3 i drugih „dobrih“ masti.

Suplementi Beograd – Kako izvući maksimum iz suplemenata?

Napravite Legitiman Inventar Svoje Trenutne Ishrane, Treninga, Načina Života I Zdravlja.
Žao nam je, suplementi ne bi trebalo da budu vaša prva tačka akcije ako:

  • Bio si sedentaran i nisi se bavio sportom
  • Ne trenirate ili niste savladali osnove programiranja kao što su progresivno preopterećenje i talasasti intenzitet
  • Imate lošu ishranu
  • Imate već postojeće zdravstveno stanje

Umesto toga, vreme je da prvo sredite osnove. Šta radiš i kako se osećaš? Da li ste godinama izbegavali lekara ili ste zanemarili veliki deo svoje brige o sebi? Niste trenirali godinama, ali razmišljate o pre-treningu? Bolje je da verujete da ove stvari mogu uticati na efikasnost suplementa.

Postavite realistične, ali proaktivne glavne i nedeljne ciljeve

Svaki dodatak koji vredi uzeti — uključujući osnove poput proteina i multivitamina — treba da bude samo dodatak realnom, progresivnom treningu i dobro planiranom programu ishrane.

Šta želite da radite i kako želite da se osećate?

Ovo ne mora da znači „Želim da izgubim ovoliko kilograma“— iako znam da će za mnoge neizbežno da hoće. Može biti jača, poboljšati se u sportu, raditi određeni broj treninga nedeljno ili čak samo završiti solidan program vežbanja . Ovi ciljevi bi trebalo da informišu šta jedete, kako trenirate i koji suplementi doprinose vašem zdravlju.

Ako mislite da će vam bilo koji suplement omogućiti da smanjite napor u teretani ili da se pridržavate čvrstog plana ishrane, onda se postavljate da ćete biti veoma razočarani svojim suplementima.

Jedite i trenirajte inteligentno za svoje ciljeve

Ne morate da angažujete trenera svetske klase. Samo nemojte biti potpuna sramota za sport! Na primer, ako pokušavate da dodate jedan centimetar na svoje bicepse i jurite mrtvo dizanje sa trostrukom telesnom težinom dok jedete u kalorijskom deficitu od 800 kalorija gubite vreme. Verujte mi nijedan vam suplement neće pomoći u tome. Jedite puno proteina i povrća. Ne dozvolite da loše navike dominiraju. Trenirajte dosledno i progresivno.

Držite životni stres pod kontrolom

Nijedan dodatak na tržištu neće učiniti toliko za vaš učinak – i zdravlje – kao adekvatno odmaranje , držanje mentalnog stresa u kontekstu i ograničavanje vaše izloženosti ljudima koji su toksični za vas i sabotiraju vašu sposobnost da postignete svoje ciljeve.

Ako  je  vaša ideja da izlazite noću i pijete do kasno ujutru, a onda ujutru odete na trening i uzmete malo kreatina da bi nadoknadili snagu ništa nećete uraditi samo se zavravate.

Oslobodite svoju okolinu štetnih zagađivača koje možete kontrolisati

Vaš život može da se svodi na zdravlje, ali vaše telo ostaje da se bori protiv toliko fizioloških napada uobičajenih hemikalija koje nije lako izbeći, jer se nalaze u svakodnevnoj ishrani. Vremenom, ovo može značajno i negativno uticati na hormone, neurohormone, vaše zdravlje, a i na efikasnost vaših suplemenata.

Ispravite Svoj Um

Ostanite posvećeni, pozitivni i znajte da čete doći u svoju najbolju formu. Sve ovo nije lako postići. Trenutni rezultati mogu da vas napuste čim vas pronađu!

Znam da je mnogo toga uzeto u obzi, ali ovde postoji glavna tema, a to je: Supplementi nisu magija. Oni neće učiniti nezdrav način života zdravim, ali mogu učiniti zdrav način života zdravijim!

Sada, kada ste preduzeli gore pomenute korake, na pravom ste putu ka solidnom osnovnom nivou uslova za postizanje ciljeva. Vreme je da počnete da optimizujete tu bazu sa nekoliko ključnih suplemenata. Ovih šest suplemenata su oni sa kojima svako treba da počne da bi pomogao svom telu da ostanete na zdravom putu ka optimalnom zdravlju i kondiciji.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Main Menu