Raspoloženje – koji suplementi mogu pomoći

Raspoloženje za mnoge ljude je stvar koja je promenljiva. Promene u raspoloženju su prirodna posledica hormonalnih promena ili dodatnog stresa.

U ovim slučajevima, neki jednostavni hormoni i suplementi mogu pomoći.

raspoloženje

Uravnotežite svoje raspoloženje na prirodan način. Ljudi mogu da dožive promene raspoloženja iz više razloga. Iako ozbiljne, brze, ometajuće promene raspoloženja mogu ukazivati na dublji problem mentalnog zdravlja.

Raspoloženje i šta doprinosi promeni raspoloženja?

Promene raspoloženja su ektremne ili nagle osilacije u raspoloženju koje su nesrazmerne u odnosu na njihov uzrok. Iako su one jedan od čestih simptoma menopauze, promene raspoloženja često imaju negativan uticaj na privatne i poslovne odnose sa ljudima.

 

Lek za sunce nije samo sunce

Vitamin D se ne naziva samo lekom za sunce jer se vitamin nalazi u suncu. Vitamin D takođe pomaže da se poboljša raspoloženje osobe. Čak i ljudi koji žive u sunčanoj klimi su u opasnosti od nedostatka vitamina D. Mnogo ljudi pati od nedostatka ili insuficijencije vitamina D.

Vitamin D je jedini vitamin koji se pretvara u hormonski oblik da bi pomogao u apsorpciji kalcijuma. Vitamin D takođe aktivira neurotransmitere poput serotonina koji utiče na raspoloženje osobe. Afektivni poremećaj može biti uzrokovan promenom nivoa vitamina D u mozgu.

Sveobuhvatni dodatak za poboljšanje vašeg izgleda

Jedan od najefikasnih suplemenata za podizanje raspoloženja je 5-hidroksitriptofan (5-HTP). 5-HTP je prirodna aminokiselina koja povećava proizvodnju serotonina. Nizak serotonin je povezan sa promenama raspoloženjadepresijom , anksioznošću i problemima sa spavanjem. Pokazalo se da suplementi sa 5-HTP regulišu promene raspoloženja i smanjuju simptome depresije. 5-HTP može pomoći čak i kod promene raspoloženja; 5-HTP može pomoći u regulisanju sna, gubitku težine i smanjenju anksioznosti.

Raspoloženje se menja u određeno doba godine

Ženske osobe koje imaju ozbiljne promene raspoloženja kod PMS-a preporučuje se da koriste kalcijum kao suplement. Nakon dva meseca, kod žena koje su koristile suplemente kalcijuma doćiće do značajnog smanjenja promene raspoloženja. Pored toga doći će i do manje umora i depresije u vezi sa menstrualnim ciklusom.

Suplementi kalcijuma se mogu preporučiti,  ako žena ne uključuje dovoljno hrane bogate kalcijumom na dnevnom nivou ishrane. Mlečni proizvodi poput mleka, sira i jogurta su dobri izvori kalcijuma. Ali postoje i mnoge veganske opcije za hranu bogatu kalcijumom, uključujući lisnato povrće, tofu i sočivo.

Hormonske promene čine vas neraspoloženim

Promene raspoloženja mogu biti uzrokovane neravnotežom hormona. Ovo je posebno često tokom menopauze kada se proizvodnja estrogena kod žena usporava. Jedan od najefikasnih načina za borbu protiv promene raspoloženja i razdražljivosti u menopauzi je terapija zamene hormona (HRT). HNL nije prikladan za sve žene . Ali kod žena sa niskim rizikom, HNL može biti efikasan tretman za stabilizaciju emocija i upravljanje promenama raspoloženja.

 

Koji su simptomi promene raspoloženja?

Svaka žena doživljava promene raspoloženja na svoj jedinstven način, jer podnošenje stresa je kod svake žene individualna stvar. Postoje mnogi simptomi koji se javljaju kod većine žena:

  • Česte promene raspoloženja
  • Depresija
  • Tuga
  • Nedostatak motivacije
  • Iritabilnost
  • Napetost
  • Ljutnja ili agresija
  • Anksioznost
  • Melanholija

Loše Raspoloženje i koji uzroci dovode do promena raspoloženja?

Najčešći razlog za promenu raspoloženja je hormonalni disbalans  koji se dešava usled pada ili nedostatka estrogena. Usled nedostatka estrogena dolazi do pada produkcije serotonina, koji je odgovoran za regulaciju raspoloženja. Tokom menopauze kod žena dolazi često do znojenja usred noći, vrući talasi, problemi sa spavanjem. Takođe osećaju se simptomi iscrpljenosti koji remeti svakodnevni život.

Raspoloženje  – Koji su faktori rizika za nastanak promena u raspoloženju?

Usled  hormonalnog disbalansa dolazi do naglih promena u raspoloženju, koji se manifestuje kod određenih žena u vidu jače i češće promene raspoloženja.

Veliku ulogu u nastajanju tih problema imaju razni psihološki faktori, problemi sa zdravljem i ne kvalitetan stil života i nedostatak fizičke aktivnosti. Sve žene koje su pod konstantnim stresom izložene su većim promenama u raspoloženju. Tome mogu doprineti razni problemi kao što su: problemi u vezi ili braku, problemi na poslu, promene određenih životnih navika. Neke bolesti ili stanja kao što su dijabetes, poremećaji štitne žlezde, rana menopauza, kancer, lupus, poremećaji spavanja mogu pojačati promene u raspoloženju. Neophodno je da se naprave izmene u stilu života.

Mnoge loše navike kao što su pušenje, alkohol, loša dijeta, nedostatak fizičke aktivnosti utiču na pogoršanje simptoma.

Da bi ste otklonili problem potrebno je promeniti već pomenute loše životne navike. Pored toga potrebno je smanjiti stres. Da bi ste to postigli idite u šetnju, primenite tehnike disanja, pričajte sa prijateljima ili potražite pomoć psihologa.

 

 

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Main Menu